Livet i spagettilandet fortsätter!

Kl e 22.45 o jag borde egentligen ta o försöka sova, men de e så varmt inne i rummet så ja ligger här i sängen o bara slösurfar o kollar på tv även fast de inte finns nåt vettigt att kika på, men endå.

Idag efter skolan så va ja med Sofia hem och vi lagade mat och började kolla på ett satc-avsnitt som blev ett till och ytterligare ett, tillslut va kl 7 på kvällen o vi hade kollat på satc nonstop i 4½h haha

Tanken va att vi skulle in till Mayflower ikväll för mat o drinkar, va nåt black&white tema där, men ja kände inte för de och sen på eftermiddan så började ja få lite ont i huvudet o de ville inte ge med sig så jag traskade hemåt, vilade lite, men bestämde mig för att endå stanna kvar hemma och göra ingenting och sova tidigt, vilket jag också ska göra strax =)

Dagarna blir lättare och lättare och först nu känner jag att jag faktiskt börjar landa. De e så konstigt, för innan jag åkte så visst kände ja av lite resfeber, men ja såg endå fram emot att åka och resan ner gick bra o de va no big deal. Sen i tisdagskväll så slog de mig helt plötsligt att ja faktiskt va här o alla mina vänner o min familj kvar hemma i Svea. Det slog ner som en bomb i mig och jag fick sån extrem hemlängtan. Inte hemlängtan på de sättet att jag ville härifrån egentligen, utan mer att jag saknade alla så otroligt mycket o ja ville helt plötsligt ha min trygghet här hos mig. Innan så ville ja så gärna därifrån, men när ja väl kom iväg så ville ja bara tillbaka. Som ordspråket "gräset e alltid grönare på andra sidan".
Men nu börjar ja känna mig mer avslappnad o de e inte lika mycke korvstoppning i hjärnan heller =)

Imorn e de fredag och ja har gått min första skolvecka. Ja har som sagt börjat landa i min vardag här och jag känner mig inte lika förvirrad längre o nu börjar man planera in lite saker man ska göra så man har nåt att se fram emot =)
Nu på tisdag t.ex. så ska vi genom skolan iväg o se "The last supper" alltså originalmålningen av Leonardo DaVinci, de kommer bli så otroligt häftigt, vilken upplevelse!

Justja, sen nu på lördag, iövermorgon så ska ja försöka ta mig in till en marknad här i Milano o kika runt, blev tipsad om den, ska tydligen finnas mycket fint vintage o massa grejjer, ser mycke fram mot de =) Ska även ta o lokalisera vart H&; kan hålla hus, rakhyvel står högst upp på inköpslistan ^^

Annars förutom skolan så ska ja försöka släpa mig ut i solen så man får lite färg, börjar känna hära att Boom-solbrännan sakta men säkert börjar försvinna, inte bra inte bra!

Nej, nu ska ja försöka sova, fast först måste ja dricka lite vatten =)

Godnatt/ flingis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0