Veckan som gått

Den här veckan har bara rusat förbi mig, sista dan på min andra vecka i skolan imorn. wtf liksom? =)
Jag trivs bra här, och har under veckan som gått pluggat en hel del. Känner också hur mitt huvud fylls mer o mer o de känns ibland som att ja inte får in mer info, ett ord in, ett ord ut. Ungefär så känns de =P
Men man lär ju sig mer o mer för varje dag som går, de märker man ju såklart o de e ju bara positivt =)
Lite jobbigt bara när man pendlar mellan 3 språk förtillfället, svenska, engelska, italienska. Helt plötsligt när man pratar engelska så ploppar svenska ord upp o ja blir lika överraskad varje ggn haha

Det känns som ja har varit här längre än dom här knappt 2 veckorna.

Vad har jag gjort annat än pluggat i veckan då? I tisdags med skolan var vi o såg "L'ultima cena - Sista måltiden" av Leonardo DaVinci, vilken upplevelse! Sen på kvällen samma dag (efter 2h hemmaplugg) så gick vi o mötte upp sofias vän marco o hans vän alessandro. Väldigt fräsch gata i navigliområdet, låg barer o resturanger längs hela gatan o på vinbaren där vi satt så hade dom stora tunnor fyllda med vin som dom hällde över i vinflaskor som man sen köpte o vi åt även lite apperetives till. Efter ca 1½h gick vi vidare till Mayflower där dom varje tisdag har en welcome-happening för nouvi studenti, drinkar för 4euro o gratis buffé man får ta av. Träffade massa folk o vi satt kvar i kanske 2h innan vi gick vidare till ett ställe för att röka vattenpipa. Lokalen va jättefin o mysig stämning, även fast de tog ett tag o gå. Men iaf, de kostade 20euro för vattenpipa o vi va 5st som delade o de räckte till oss alla i nån timme. Köpte även en drink, Tropical, supergod! Så jag kommer utan tveka gå dit igen.


Ikväll så blir det nog en tidig kväll, man blir så trött i huvudet av allt plugg. Sen i helgen, på lördag kommer jag gå till den där marknaden som ja tror ja nämt tidigare? Vet i alla fall vart den ligger nu, såg den i tisdags efter vi sett målningen.


Hoppas ni har de bra där hemma!


//flingis


Kommentarer
Postat av: Mami !

Mhm...lukten av vattenpipa är väl inte så där gott...burr...men, du kan inte ta hem en sån där tunna med vin eller!?...s...puss hjärtat...bra att du börjar trivas med ditt liv i Italien...många kramar från mig...och fratellino...L

2008-09-11 @ 21:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0