Framme i spagettiland! =)

Amici, sono a Milano! =)

Efter en helt underbart rolig avslutningskväll i lördags så va de bara att byta om och ta packningen och en mami och bege sig mot Arlanda.
Vi lyckades såklart missa bussen precis då vi fått för oss att kunde gå till en annan busshållplats än den vid Kista Centrum, stort misstag. Efter en del bytet och en stressad Angelica så kom vi fram med 20min tills incheckningen skulle stänga och med hemresan från Boom färskt i minnet (tror jonte och spunky vet vad ja menar) så var jag jag lite nojjig. Men allt flöt på smidigt, hade några kg i övervikt som jag slapp betala och sen blev det ett hejdå och jag var på väg =)

Jag sov mestadels av flygresan ner till Zürich där jag skulle mellanlanda så de var skönt. Hade tänkt att blogga live därifrån, men tröttheten tog över och jag hittade ett ställe med massa bänkar där fler låg o sov, så jag la mig för o vila lite, vaknade ca 3h senare o kände att lite mat kanske skulle vara bra. Blev ett besök på Burger King där jag köpte en liten hamburgare och en mellancola och en vatten. Hann få i mig de och sen va de dags att leta reda på min gate. Måste även tillägga att flygplatsen i Zürich var riktigt fin, kanske något för stel, men stiligt va de =)

Flygresan därifrån till Milano tog 55minuter och såklart så sov jag mig även genom den flygningen hehe. Hann bara lyfta innan vi landade igen. Iväg och vänta på packning, tog vad som kändes som en evighet, men fick tillslut min väska och gick iväg och köpte en biljett till bussen som skulle ta mig till Milano. Bussresan gick fort, så fort jag blundade så började drömmarna, så gled in och ut ur sömn under den timmen på bussen. När vi kom fram så rotade jag fram min väska och gick iväg och hoppade in i en taxi som skulle ta mig till Via Giambellino 119. Allt va så stort och magnifikt, centralstationen var grande och trafiken helt galen, precis som de ska va här i Italien ^^

Resan kostade 16.20 euro kommer jag ihåg och nu helt plötsligt sotd jag framför en hög, rätt nybyggd fastighet och jag kände mig lite förvirrad. Kollade på min papper från Avista och tryckte på knappen, efter några signaler svarade en kvinna påp italienska och började babbla på om att gå igneom grinden, jag öppnar den, gå sen genom och till höger, hann inte uppfatta allt så jag gick in och så mötte en kvinna i röd tröja upp mig och presenterade sig. Jag fick komma in i hennes lägenhet och hon berättade att hon bodde i den här lägenheten tillsammans med 2 studenter från min skola och i lägenheten mittimot bodde hennes bror med andra studenter och det va där jag skulle bo, fast han verkade inte vara inne just nu.  Hann nog inte vara kvar där inne mer än 10minuter innan han brorn kom och visade mig in till mitt rum. Väldigt fräsch lägenhet med egen trådgård just för att den låg på bottenvåningen. Så jag tog upp min dator, kopplade upp mig, plockade upp min packning och sen vid halv 11 på kvällen så va de tydligen middag ^^

Min första morgon när jag vaknade så regnade och åskade det otroligt mycket. Fick té och macka och sen skjutsade han mig och dom 3 iranska studenterna till skolan, dom går på universitetet här så dom blev avsläppta först. När jag kom fram så fick jag ett test som skulle avgöra vilken nivå jag skulle hamna i, gick bättre än väntat och jag hamnade i Livello 3 (Nivå 3), de går från nybörjare till Livello 6. Känner fortfarande att jag har hamnat rätt, även fast dom första dagarna så känns allt som korvstoppning i hjärnan, precis som att den tar en en viss mängd information och när det tar stopp så kokar det nästan över och man förstår ingenting. Men man får ge det 1,2 veckor och sen brukar det oftast kännas bättre =)

Igårkväll sen så va det en happening för nya studenter, man möts och går till en bar som heter Mayflower där det bjuds på buffé och man får första drinken gratis och sen kostar varje drink endast 4euro istället för 7,8euro =) Beställde in sammanlagt 2 öl och 1 Long Island Ice Tea =) Drinkarna va ju inte direkt Svea-storlekar haha. Sen skulle några vidare ut, men jag kände att jag ville åka hem, jag åkte inte ner hit för att festa utan för att ta de lugnt för enggns skull och försöka hitta någonslags balans. Självkalrt kommer jag nog gå ut nånggn, men som sagt, inte flera ggr i veckan. Lustigt nog känner jag inte ens något sug efter de heller =)

Nu idag ska jag iväg och handla på Lidl, har en butik precis runt hörnan, tar 5min att gå så de e helt perfekt =) Sen ska jag försöka ta mig in till centrale och skaffa italienskt kontantkort till min mobil och sen ikväll ska jag nog kolla på nån film på datorn och försöka sova tidigt.

Har även lagt upp lite bilder på http://flingis.bilddagboken.se så in o kommentera ^^

Puwsokram/ flingis


Kommentarer
Postat av: Helena

Ohh fina bloggi, ska läsa varje dag dag nu :)

Miss u baby<3

2008-09-03 @ 20:44:50
URL: http://conversion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0