H&M <3

Nu har ja äntligen lyckats få mig själv att röra mig längre än till skolan här i Milano ^^
Jag har varit på H&M!! =D
Hur bra känns inte de, jag reser ner till Italien bara för att gå o handla på H&M hehe..
Dan började med att jag vaknade, segade mig lite herregud de e ju lördag, ingen stress! pianopiano amici ^^
Behövde ett par till tights, o sen hitta ja ett jättefint knallorangde (stavning?) nagellack, en hårklämma (praktiskt), ett diadem (glömde mina hemma) och 2 hårband (dom va fina).
Blev även en cola zero, kall cola zero måste ja poängtera o den va väldigt välbehövlig eftersom ja gick in till själva centrumet från mig. Okej, jag gick i 40min, nästan framme o så virrade ja bort mig o gick tillbaka nåt kvarter o tog tramen in till duomon. Jag anser mig själv va ursäktad =)

Igår va ja bara hemma, vi åt middag, dom iranska studenterna hade lagat en persisk rätt, ris med potatisskivor på(?) men de va gott, o så va de något slags kött med äggplanta, supergott verkligen! blev väldigt mätt också.
Sen satt vi ett tag med varsin dator ute i vardagsrummet tjöötade lite på msn men sen började ja bli trött så gick in till mig och la mig i sängen med dator som enda sällskap. Fast tro inte att ja hade tråkigt, nejnej, alla mina vänner hemma i Svea skulle festa så ja fick en live-update under kvällen, började lugnt och sen tog fyllan över o jag förstod inte riktigt vem som skrev o vad dom skrev? Men de gör inget, ja hade kul iaf =)

Va tänkt att ja skulle försökt lokaliserat en marknad här vid S.Agostino, men eftersom ja inte e en sån Milano-expert än så får de vänta till jag hittar längre än till Lidl. (som för övrigt ligger precis brevid, himla smidigt, tar mig ca 3min att gå dit o så har dom AC, perfa!

Får se vad som händer ikv, blev lite sugen på en kall öl idag när jag gick mot duomon, så får se om ja tar mig in till Mayflower, där vid min skola, och beställer en, eller två. Fast en kall öl på fat här motsvarar ungefär två st hemma, så en kanske räcker ^^ Får se om man stöter på nån från skolan också.

En annan rolig grej idag nu när ja kom hem o loggade in på facebook va att Nadir som äger internetplacet i Firenze där ja spenderade mycke av min tid när ja pluggade där för 4år sen, han hade addat mig och skrivit till mig, jag blev riktigt glad! Hittade dessutom en bild på mig själv i ett av hans album, ojoj vilka minnen man har från den staden. Måste dit så snart som möjligt, jag tror ja kommer börja grina när ja kommer dit haha

Hm, ja de va nog all update ja hade för er just nu.

Ses på stan, puss o kram/ flingis


Kommentarer
Postat av: Helena

Shiiit va jag saknar dig, skulle kunna börja gråta :(

du är så bäst min fina fina vän :)

jag älskar dig 4-ever aiight? ;)

puss

2008-09-09 @ 20:22:27
URL: http://conversion.blogg.se/
Postat av: MIRRE

Tack för din fina kommetar.. jag kämpar men det är så otroligt svårt! Jag skulle myckt hellre vilja ha ett "jobb" att gå till varje dag, där man lär känna nya människor på ett annat sätt. som du kanske, eftersom du jobbade i Italien? Här är tiderna oregelbundna och jag känner mig lite instängd.. Har heller ingen som jag kan umgås med på de sättet.. Ingen i samma ålder eller från samma land! Hoppas det blir bättre.. jag har sagt till migsjälv att jag ska ge det ungefär en månad, till efter julen och så.. Till de nya året börjar, detta kanske inte alls är rätt grej för mig heller och inte blir bättre.. jag får vänta och se! Tack!!

2008-12-09 @ 23:43:09
URL: http://miirre.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0