Helgen - Summa Summarum

Så va de återigen Måndag.

Jag e rätt trött just nu faktiskt.

Men jag e samtidigt glad =)

Helgen har varit ett riktigt äventyr och har fått bevisat än enggn hur givmilda och generösa italienarna verkligen e =) Blev som nämt i tidigare inlägg upphämtad av Zats kompis Christian i lördags, fast inte vid 14, snarare 14.40 haha.
Han var jättetrevlig o babblade på om allt möjligt även fast min italienska e någor knagglig o ordboken togs upp några ggr, fast han kunde endå lite engelska så de funkade. Det visade sig också att även han va på Boom Festival för några veckor sen, såg hans boom-armband när vi stannade för en kaffe och de väcktes massa minnen o massa nytt o prata om =)

Sen efter en 2h plockade vi upp Zat (Alberto) och innan vi åkte så trodde ja inte att resan skulle ta mer än kanske 3h nånting..lite fel gissat, dubbla den tiden. Tillslut började de mörkna och vi började åka upp bland bergen o ner och kringelkrångel vägar hit o dit i närmare 2h, tur man inte e åkssjuk säger ja bara, de skulle inte varit roligt.

När vi äntligen kom fram så kl efter 20 nånting, väldigt mörkt ute o väldigt kallt. Men platsen var helt underbar, fanns inte nånting man saknade där, ah förutom en riktig chillarea me lugn musik, nu va chillen placerad där shopen va o man hörde musik från både main golvet o från minimal golvet. Men musiken va väldigt bra o dansade lite till Zats spelning och träffade även på en tjej från Firenze, fast hon va amerikanska/fransyska/indiska tydligen så de va skönt o få prata engelska eftersom i princip alla på festen pratade italienska så de va skönt med lite variation.

Sen dansade vi o gick runt några timmar, fast ja va riktigt trött efter den långa bilresan så tillslut efter ett x antal timmar så gick vi o la oss för o sova ett tag, tydligen skulle musiken endå stängas av några timmar under natten så de gjorde ingenting. Jag fick dela tält med honom o fick eget liggunderlag o filt, så otroligt snäll! Men alltså, OMFG vad jag frös under natten =/ Vaknade hela tiden av hur kallt de va, helt sjukt, ja kände knappt mina fötter tillslut för de va så kallt, o endå hade ja en långärmad + tjocktröja + en till huvtjocktröja jag fick låna o  hade strumpor o filten lindad runt fötterna o endå så frös ja tokmycket. usch säger ja bara!

Men tillslut vaknade vi till liv och gick iväg o köpte först en kaffe o sen tog ja en öl ^^ dom drack inte för dom skulle ju köra, men fritt fram för mig =) Gudarna Mekkanikka o Painkiller spelade mitt på dagen o de va så underbart =) Lite ledsen att jag missade Bliss, men man får ju inte allt.

Resan hem tog lika lång tid den, eller kanske lite längre för vi stannade o åt vid en restaurang i bergen, åt jättegod lasagne o sen en kaffe på de ^^ Sen efteråt hamnade ja i ett tillstånd av matkoma så ja sov nog i närmare 2h i bilen =)

Helgen var iaf väldigt rolig och ja e glad att ja vågade åka, va så nervös innan, men allt gick bra =)

Sen om 2 dagar så kommer Yennie hit och de känns helt unreal och de kommer bli så kul att få ner henne hit =) Men innan dess så ska ja få upp lite bilder på min bdb, känner att de va ett tag sen nu =P

Hade så bäst alla!
// flingis

Kommentarer
Postat av: Yen

Jag åker snaaaaaaaaaart! :):)

2008-09-23 @ 04:39:37
Postat av: Helena

Shit vilken underbar helg :) Du är så värd allt roligt, du och Yen kommer få det grymt också :)

Saknar dig, vill verkligen åka ner. Kanske kan fly nån helg snart, står INTE ut här i allt det tråkiga.



puss puss<3

2008-09-23 @ 08:50:10
URL: http://conversion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0